Sovmorgnar

Helger är underbara! Jag älskar att ha extra tid för Alva och killarna, att kunna vara ute mer, att inte behöva stressa – och så älskar jag helgfrukostar, men det är ett annat kapitel.

Eftersom det är så mörkt ute på morgnarna nu när hösten verkar ha kommit så har jag unnat mig att ta lite sovmorgon, både lördag och söndag den här helgen. Det har inte direkt verkat som om Denniz och Gemini har haft något emot det heller, kan jag säga.

21-geminisäng

Alva kom in till mig under natten eftersom hon hade drömt mardrömmar, men Gemini verkar mest tycka att det var bra att få ha sängen helt för sig själv.. kolla hur den lilla svansstumpen viftar!

Vi har gått ganska långa promenader de senaste dagarna, men killarna har inte fått gå lösa eftersom råbocksjakten pågår, och jag har inte riktigt koll på var man jagar och var man inte jagar. Istället har jag njutit av att se att skogen är full av ljung, lingon och vissnade ormbunkar. Vackert, men det känns samtidigt lite sorgligt att sommaren är över.

21-blandljung

Två killar på alerten ute i skogen

Igår gick vi dessutom en långrunda med Jenniefer, förutom våra vanliga promenader, så de är väldigt lugna när vi är inomhus efter all motion de har fått.

 

En reaktion på ”Sovmorgnar

Kommentera

