Ingen ände på regnet

Den här veckan har det varit ganska grått och regnigt, och jag tycker att det är så trist att fota när det regnar. Dessutom har jag haft lite mycket (nytt) på jobbet (föreläsning till klockan 20 en kväll, tillkalla ambulans och allt som behövde göras kring det en eftermiddag, ordna skolskjuts åt barn som det inte kom någon buss för att hämta och så vidare och så vidare) så jag har kommit hem lite senare än vanligt. Trots det har jag lyckats gå 12-17 kilometer per dag med killarna, men jag har inte så jättemycket bilder.

Så här mörkt är det när vi går ut på våra morgonpromenader numera

Så här mörkt är det när vi går ut på våra morgonpromenader numera

Men innan vi hinner hem kan det vara så här ljust.. om det inte regnar.

Men innan vi hinner hem kan det vara så här ljust.. om det inte regnar.

Igår var Kristall med oss ut i skogen på eftermiddagen/kvällen. En massa mys och gos blev det, men även grävande och busande - till och med jag fick vara med och busa.

Igår var Kristall med oss ut i skogen på eftermiddagen/kvällen. En massa mys och gos blev det, men även grävande och busande – till och med jag fick vara med och busa.

Råbocksjakten har börjat denna veckan, så jag har haft hundarna kopplade mycket mer än jag brukar. Det har resulterat i att när de väl har fått vara lösa har de busat och lekt som små galningar. Som på lunchen idag till exempel (det funkar faktiskt även med mitt nya jobb att jag sticker iväg med hundarna).

Grusgropar är livet. Man kan gräva, och när man har gjort det blir man så lycklig så att man tokspringer några varv innan man börjar gräva igen.

Grusgropar är livet. Man kan gräva, och när man har gjort det blir man så lycklig så att man tokspringer några varv innan man börjar gräva igen.

Jaga sin egen brorsa kan man också göra. Men när vi sprang riktigt fort blev vi så suddiga att matte inte vill att någon ser på bilderna..

Jaga sin egen brorsa kan man också göra. Men när vi sprang riktigt fort blev vi så suddiga att matte inte vill att någon ser på bilderna..

Även att det har varit otroligt hög puls på mitt nya jobb (en högstadieskola där jag arbetar med administration och kommunikation) så har jag inte känt mig stressad. Trots det är det skönt att varva ner med myskillarna på kvällen, innan det är läs- och mysdags med Alva.

Gemini och jag på kvällspromenaden. Då strejkade Denniz - han tyckte nog att han hade gått tillräckligt långt i regn idag!

Gemini och jag myser lite på kvällspromenaden. Denniz var hemma och strejkade – han tyckte nog att han hade gått tillräckligt långt i regn idag!

 

2 reaktioner på ”Ingen ände på regnet

  1. Idag har varit en regnig dag, men annars har vi klarat oss från det mesta regnet. Mysiga bilder, speciellt från grusgropen:) Kan verkligen se dem framför mig hur de far runt i gropen och njuter av livet; påminner en del om Solstrålen:))

    Gilla

Kommentera

