Morgonbus

Idag har det varit en bra dag, för både hundarna, Alva och mig. Vi började med en skön morgonpromenad då vi delvis fick lite sol på oss (men klockan var 05.30, så den spred ingen värme förutom inombords).

Gemini i det underbara morgonljuset!

Gemini i det underbara morgonljuset!

Under dagen har sedan både Denniz och Gemini fått varsin egenpromenad med mig. Gemini har varit superduktig vid alla hundmöten, och även de gånger vi gått bakom – eller gått ifatt – hundar. Denniz fick som vanligt en mer ”mysig” promenad, med mycket närhet.

På kvällen gick jag en koppelrunda på några kilometer med båda killarna, men på grund av vapensmatter blev Gemini alldeles galen och snurrade runt och drog så jag trodde att den rymningssäkra selen skulle glida av honom. Han hoppade på mig också, och det gör han bara när han är orolig, så efter att jag hade suttit ner i gräset och lugnat honom (och tröstat Denniz lite på köpet) så kunde vi gå hemåt med höjda svansar.

Alva på Pokemon-jakt i gamla stan i Eksjö

Alva på Pokemon-jakt i gamla stan i Eksjö

Jag och Alva har också haft några egna små äventyr idag. Hon laddade ner appen Pokemon GO igår, så idag har jag varit med henne ute på två Pokemonjakter, en i vår stadsdel och en inne i centrum – där vi överraskades av ett skyfall. Inte den mysigaste cykelturen hem sedan, men vi bet ihop 🙂

Denniz lurpassar på Gemini...

Denniz lurpassar på Gemini…

Men en av de bästa sakerna med dagen var nog ändå brödernas lekstund i morse – när de fick gå lösa båda två. De sprang som galna fram och tillbaka längs (och bredvid) en skogsväg en lång stund. De flesta bilderna blev som vanligt väldigt suddiga, men jag tycker att man ändå känner glädjen när man ser dem.

Full fart framåt!

Full fart framåt!

 

En reaktion på ”Morgonbus

Kommentera

